Helgen som var tillägnades föreställningar, eller rättare sagt föreställning. Vi fick ställa in två föreställningar och det fick mig att tänka på det här med marknadsföring. Inför föreställningarna i Norrköping har vi mest jobbat med marknadsföring på facebook och andra sociala medier. I Linköping hade vi två av tre föreställningar och marknadsförde oss med mer vanliga metoder. Affischer, annons i tidning och en notis. Det gav oss mer publik. Nu är det inte säkert att det är helt och håller på det sättet, men marknadsföringen via sociala medier resulterade i ingenting alls faktiskt. Jag har svårt att tro att den sedvanliga metoden att jobba med marknadsföring inte är död, utan fungerar i högsta lag. Med det inte inte sagt att marknadsföring via internet inte fungerar, bara att det kräver en tydligare strategi. Jag är uppvuxen i den svenska förenings rörelsen med dess syn på marknadsföring och den strategin har jag tagit med mig i mitt jobb. Nu är det dags att lära sig att jobba med nya kanaler, eller helt enkelt för mina vänner att börja gå på mina föreställningar.